Одним із головних завдань, які стоять перед школою, є розвиток творчих здібностей, формування навичок самосвідомості та самореалізації особистості. Шкільний психолог має впроваджувати у своїй роботі різноманітні нетрадиційні методи, які б зацікавлювали учнів у вивченні навчальних предметів, сприяли розвитку їхніх здібностей, схильностей, інтересів. Реалізувати ці завдання допомагає проведення Тижнів психології. В Добровеличківському ліцеї "Гармонія" Тиждень психології проходив з 17.04.2023 по 24.04.2023 р. Основна мета цього тижня – психологізація всіх учасників навчально-виховного процесу. Проведення Тижня психології – цікавий творчий процес, в якому були задіяні всі учасники навчально-виховного процесу. Були підібрані такі заняття, ігри, тести, які формують реальні оцінки своїх можливостей, залучають учнів до активних форм проведення дозвілля, розвивають комунікативні здібності, впевненість у своїх діях, виховують культуру поведінки. Кожен бажаючий учень мав змогу проявити свої здібності, нахили, висловити свою точку зору й обґрунтувати її. Всі щодня знайомилися з цікавою інформацією психологічного змісту, що відповідала зазначеній темі дня.
На занятті, разом з героїнею серіалу "Венздей", діти розширили знання про дружбу, навчилися цінувати
друзів та дружбу.
Виступ у КЗ «Добровеличківська центральна публічна бібліотека» на засіданні батьківського клубу « Міцна родина – компетентні батьки» на тему: «Прив’язаність у житті дитини: типи і форми». Тема не проста, але дуже цікава. Батьки уважно слухали розповідь про теорію Джона Боулбі відомого англійського психіатра та психоаналітика. Доведено, що у кожної дитини є прив’язаність до батьків і проявляється вона в дитячому віці. Цю прив’язаність потрібно оберігати, розвивати, підтримувати, добиватись, щоб у майбутньому вчасно виявити тривожність дитини і вчасно стати на допомогу. Отже, прив’язаність – це емоційний зв’язок, який утворюється між дітьми та батьками.
На уроці діти закріпили свої знання про:
- служби які відповідають за безпеку людей,
- вибухонебезпечні предметів,
- закріпити правила поводження з небезпечними чи підозрілими предметами,
- разом розробили алгоритм дій при зіткненні з вибухонебезпечними предметами.
Професія педагога – одна із тих, у якій емоційне вигорання та синдром «професійного вигорання» є найбільш поширеними. Дуже важливим є питання вивчення особливостей виникнення, розвитку, перебігу, а головне – запобігання виникненню синдрому «професійного вигорання». Саме тому 29 березня 2023 року практичним психологом Наталією Бондаренко було проведено тренінгове заняття із педагогами ліцею «Психологічна допомога в боротьбі із синдромом професійного вигорання». Психолог ознайомила учасників з такими поняттями як «стрес» та «емоційне вигорання», його основними причинами та симптомами, створення умов для психологічного розвантаження педагогів, надання інформації про сучасні техніки і прийоми стабілізації емоційного стану педагогів.
Адекватне відношення до роботи і відведення їй належного місця у житті – найкраща профілактика професійного вигорання. Нажаль, у житті ми не завжди маємо змогу робити тільки те, що нам подобається, що приносить радість. А робота без радості – пришвидшує вигорання в багато разів. Якщо ж користуватися настановою «Не можеш робити те, що любиш – навчись любити те, що робиш», то ніяке професійне вигорання нам не загрожуватиме!