Учитель – творча особистість. Творчі здібності учнів успішно розвиваються за умови відповідального підходу викладача до організації педагогічного процесу. Творчий вчитель відрізняється активним пошуком нових ідей, здійснює індивідуальний підхід у навчанні, знаходить спільну мову з дітьми, творчо планує систему уроків, розвиває мислення учнів, інтерес до предмета, використовує сучасні методи навчання.
Проблема над якою працюю :
Шляхи вдосконалення сучасного уроку фізики
Педагогічне кредо:
В будь-якій ситуації – створити творчу атмосферу, більше того, розуміти психологічну сутність процесу. Насамперед – це не насильне навчання, а заохочення до пізнання, повага інтелектуальної сили дитини.
Вважаю, що одним із дієвих засобів мотивації до навчання є пробудження інтересу до предмету, що вивчається. На своїх уроках намагаюсь привернути невимушену увагу до всього невідомого, яскравого, ефектного, створюю орієнтацію на «зону найближчого розвитку дитини».
Працюючи над проблемним питанням надаю перевагу інноваційним методам навчання, здійснюю діалог із учнями, пропоную різні форми самостійної і творчої роботи. Використовуючи у своїй роботі ТРВЗ технології пропоную учням завдання-малюнки, відео-завдання, кросворди та ін. до кожного розділу фізики . Впроваджую самостійне виконання учнями доступних та безпечних дослідів через використання методу проблемного навчання, створення проблемної ситуації, методу проектів. Учні виконують колективні роботи в малих групах, об’єднаних спільною метою (створення презентацій, наповнення «Скарбнички незвичайних дослідів», пошук цікавих фактів). Успішна діяльність учня на уроці, зацікавленість у розвитку проблеми заохочується та стимулюється.
Пропоную Вам переглянути та доповнити «Скарбничку незвичайних дослідів»
«Скарбничка незвичайних дослідів»
Дитяча жага до експериментів просто безмежна!
Як же так?
Їм усе потрібно спробувати, розібрати, змішати, кинути.
А-а-а!
Так недалеко і до погрому. Спробуємо ж спрямувати їхню любов до дослідів у мирне русло.
На уроках фізики у школі вчителі завжди говорять, що фізичні явища оточують вас всюди. Однак потім ми частенько про це забуваємо. Дивовижне поруч! Не думайте, що для проведення фізичних дослідів вдома вам знадобиться щось надприродне. Ось вам кілька доказів .
ЕЛЕКТРИЧНІ ЯВИЩА
Що необхідно приготувати?
Проведення досліду
Відкрийте кран, щоб текла тонка цівка води. Сильно потріть паличку або гребінець ганчіркою. Швидко піднесіть паличку до струменя води, не торкаючись його.
Поясніть:
Завдання2: Дзиґа
Що необхідно приготувати?
Проведення досліду
Керувати можна не тільки водою! Виріжте смужку паперу шириною 1–2 см і довжиною 10–15 см, зігніть по краях і посередині. Застроміть голку гострим кінцем у гумку. Врівноважте заготовку-дзигу на голці. Підготуйте «чарівну паличку» (з попереднього досліду), потріть сухою ганчіркою і піднесіть до одного з кінців паперової смужки збоку або зверху, не торкаючись її.
Поясніть:
Завдання 3. Магнітний олівець
Що необхідно приготувати?
Проведення досліду
Намотайте дріт впритул виток до витка на олівець, не доходячи до його країв по 1 см. Закінчився один ряд — намотуйте другий зверху у зворотній бік. І так, поки не закінчиться увесь дріт. Не забудьте залишити два кінці дроту по 8–10 см. Щоб витки після намотування не розмотувались, закріпіть їх скотчем. Зачистіть вільні кінці дроту та приєднайте їх до контактів батарейки. Піднесіть до нього маленькі залізні предмети — скріпку, шпильку.
Поясніть:
Завдання4: Коктейль з бульбашками
Що необхідно приготувати?
Проведення досліду
Зачистить кінці дроту шматочком наждачного паперу. Підключіть до кожного полюсу батарейки по одному кінцю дротів. Вільні кінці дротиків опустіть у склянку з розчином.
Поясніть:
Завдання5: Батарейка з лимона
Що необхідно приготувати?
Проведення досліду
Зачистіть протилежні кінці обох дротів на відстані 2–3 см. Вставте в лимон скріпку, прикрутіть до неї кінець одного з дротиків. Застроміть в лимон в 1–1,5 см від скріпки кінець другого дротика. Для цього спочатку проткніть лимон у цьому місці голкою. Візьміть два вільних кінці дротів і прикладіть до контактів лампочки
Поясніть:
1. Що відбудеться?
2. Чим виступає лимон у досліді?
3. Що є провідником електричного струму у досліді?
Пропоную Вам спробувати зробити навчання учнів фізики більш цікавим. Для цього відвідайте сайт learningapps.org.
LearningApps.org є сервісом Web 2.0 для підтримки процесів навчання та викладання за допомогою невеликих інтерактивних модулів. Ці модулі можуть використовуватись безпосередньо як навчальні ресурси або для самостійної роботи. Метою роботи є створити загальнодоступну бібліотеку незалежних блоків, придатних для повторного використання та змін. Ви можете самостійно створювати різноманітні вправи. Для їх виконання учням достатньо буде зайти по посиланню на завдання, яке ви їм запропонуєте і виконати його, що можна зробити як під час навчального процесу, так і під час виконання домашніх завдань вдома.
Одним з найпоширеніших видів перевірки знань учнів з фізики є тестові завдання. Спробуйте виконати тести «Властивості речовин в різних агрегатних станах» :
https://learningapps.org/display?v=phaf3nwwa17
http://LearningApps.org/display?v=py9wbcy8n17 .
Для того, щоб створити схоже завдання спочатку зареєструйтеся . Потім виконайте наступні дії:
10) Під вправою з’являться посилання на вашу гру.
Крім тестів ви також можете переглянути запропоновані нижче завдання та створити схожі:
http://LearningApps.org/3398445
http://LearningApps.org/3398498
http://LearningApps.org/3398562
Для участі у семінарі Ви повинні не тільки переглянути завдання, а й створити власне. Посилання на яке вставити у таблиці навпроти вашої школи.
Google Form
Методику використання Google Form в навчанні фізики наведено у статті за посиланням:
http://ps.stateuniversity.ks.ua/file/issue_71/part_1/36.pdf