«    Грудень 2024    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Заочний сермінар з фізики
3-04-2017, 15:06 | Автор: Admin | Категорія: Інноваційна діяльність

 

Заочний сермінар з фізики

Учитель – творча особистість. Творчі здібності учнів успішно розвиваються за умови відповідального підходу викладача до організації педагогічного процесу. Творчий вчитель  відрізняється активним пошуком нових ідей, здійснює індивідуальний підхід у навчанні, знаходить спільну мову з дітьми, творчо планує систему уроків, розвиває мислення учнів, інтерес до предмета, використовує сучасні методи навчання.

Проблема над якою працюю :

Шляхи вдосконалення сучасного уроку фізики

Педагогічне кредо:

В будь-якій ситуації – створити творчу атмосферу, більше того,  розуміти психологічну сутність процесу. Насамперед – це не насильне навчання, а заохочення до пізнання, повага інтелектуальної сили дитини.

Вважаю, що одним із дієвих засобів мотивації  до навчання є пробудження інтересу до предмету, що вивчається. На своїх уроках намагаюсь привернути невимушену увагу до всього невідомого, яскравого, ефектного, створюю орієнтацію на «зону найближчого розвитку дитини».

Працюючи над проблемним питанням надаю перевагу інноваційним методам навчання,  здійснюю діалог із учнями, пропоную різні форми самостійної і творчої роботи. Використовуючи  у своїй роботі ТРВЗ технології пропоную учням завдання-малюнки, відео-завдання, кросворди та ін. до кожного розділу фізики . Впроваджую самостійне виконання учнями доступних та безпечних дослідів через використання методу проблемного навчання, створення проблемної ситуації, методу проектів. Учні виконують колективні роботи в малих групах, об’єднаних спільною метою (створення презентацій, наповнення «Скарбнички незвичайних дослідів», пошук цікавих фактів). Успішна діяльність учня на уроці, зацікавленість у розвитку проблеми заохочується та стимулюється.

Пропоную Вам переглянути та доповнити «Скарбничку незвичайних дослідів»

 

 

  

«Скарбничка незвичайних дослідів»

  

Дитяча жага до експериментів просто безмежна!

 Як же так?

Їм усе потрібно спробувати, розібрати, змішати, кинути.

А-а-а!

Так недалеко і до погрому. Спробуємо ж спрямувати їхню любов до дослідів у мирне русло.

 

На уроках фізики у школі вчителі завжди говорять, що фізичні явища оточують вас всюди. Однак потім ми частенько про це забуваємо. Дивовижне поруч! Не думайте, що для проведення фізичних дослідів вдома вам знадобиться щось надприродне. Ось вам кілька доказів .

 

ЕЛЕКТРИЧНІ ЯВИЩА

 

Завдання1: Повелитель води

Заочний сермінар з фізики

Що необхідно приготувати?

  • Паличку з оргскла (наприклад, учнівську лінійку або звичайний пластмасовий гребінець).
  • Суху ганчірку з шовку або вовни (наприклад, вовняний светр).

Проведення досліду

Відкрийте кран, щоб текла тонка цівка води. Сильно потріть паличку або гребінець ганчіркою. Швидко піднесіть паличку до струменя води, не торкаючись його.

Поясніть:

  1. Що відбудеться?
  2. Яке явище змушує відхилятися струмінь води?
  3. Спробуйте те ж саме зробити з двома паличками і подивіться, що станеться. Дайте пояснення.

 

Завдання2: Дзиґа

Заочний сермінар з фізики

Що необхідно приготувати?

  • Папір, голку і гумку.
  • Паличку і суху вовняну ганчірку з попереднього експерименту.

 

Проведення досліду

Керувати можна не тільки водою! Виріжте смужку паперу шириною 1–2 см і довжиною 10–15 см, зігніть по краях і посередині. Застроміть голку гострим кінцем у гумку. Врівноважте заготовку-дзигу на голці. Підготуйте «чарівну паличку» (з попереднього досліду), потріть сухою ганчіркою і піднесіть до одного з кінців паперової смужки збоку або зверху, не торкаючись її.

Поясніть:

  1. Що відбудеться?
  2. Яке явище змушує відхилятися паперову смужку?

 Завдання 3. Магнітний олівець

Заочний сермінар з фізики

Що необхідно приготувати?

  • Батарейку.
  • Товстий олівець.
  • Мідний ізольований дріт діаметром 0,2–0,3 мм і довжиною кілька метрів (чим більше, тим краще).
  • Скотч.

Проведення досліду

Намотайте дріт впритул виток до витка на олівець, не доходячи до його країв по 1 см. Закінчився один ряд — намотуйте другий зверху у зворотній бік. І так, поки не закінчиться увесь дріт. Не забудьте залишити два кінці дроту по 8–10 см. Щоб витки після намотування не розмотувались, закріпіть їх скотчем. Зачистіть вільні кінці дроту та приєднайте їх до контактів батарейки. Піднесіть до нього маленькі залізні предмети — скріпку, шпильку.

Поясніть:

  1. Що відбудеться?
  2. Яке явище змушує притягуватись залізні предмети ?
  3. Яку дію електричного струму ми спостерігаємо?

 

Завдання4: Коктейль з бульбашками

Заочний сермінар з фізики

Що необхідно приготувати?

  • Склянку з міцним розчином кухонної солі.
  • Батарейку від кишенькового ліхтарика.
  • Два шматочки мідного дроту довжиною приблизно по 10 см.
  • Дрібний наждачний папір.

Проведення досліду

Зачистить кінці дроту шматочком наждачного паперу. Підключіть до кожного полюсу батарейки по одному кінцю дротів. Вільні кінці дротиків опустіть у склянку з розчином.

Поясніть:

  1. Що відбудеться?
  2. Яке явище змушує підніматися бульбашки ?
  3. Чим виступає розчин солі у даному досліді?

Завдання5: Батарейка з лимона

Заочний сермінар з фізики

Що необхідно приготувати?

  • Лимон, ретельно вимитий і насухо витертий.
  • Два шматочки мідного ізольованого дроту приблизно 0,2–0,5 мм завтовшки і довжиною 10 см.
  • Сталеву скріпку для паперу.
  • Лампочку від кишенькового ліхтарика.

 

Проведення досліду

Зачистіть протилежні кінці обох дротів на відстані 2–3 см. Вставте в лимон скріпку, прикрутіть до неї кінець одного з дротиків. Застроміть в лимон в 1–1,5 см від скріпки кінець другого дротика. Для цього спочатку проткніть лимон у цьому місці голкою. Візьміть два вільних кінці дротів і прикладіть до контактів лампочки

Поясніть:

1. Що відбудеться?

2. Чим виступає лимон у досліді?

3. Що є провідником електричного струму у досліді?

 

 

Заочний сермінар з фізики

Заочний сермінар з фізики

Пропоную Вам  спробувати зробити навчання учнів фізики більш цікавим. Для цього відвідайте сайт  learningapps.org.

LearningApps.org є сервісом Web 2.0 для підтримки процесів навчання та викладання за допомогою невеликих інтерактивних модулів. Ці модулі можуть використовуватись безпосередньо як навчальні ресурси або для самостійної роботи. Метою роботи є створити загальнодоступну бібліотеку незалежних блоків, придатних для повторного використання та змін. Ви можете самостійно створювати різноманітні вправи. Для їх виконання учням достатньо буде зайти по посиланню  на завдання, яке ви їм запропонуєте і виконати його, що можна зробити як під час навчального процесу, так і під час виконання домашніх завдань вдома.

Одним з найпоширеніших видів перевірки знань учнів з фізики є тестові завдання. Спробуйте виконати тести «Властивості речовин в різних агрегатних станах» :

https://learningapps.org/display?v=phaf3nwwa17

http://LearningApps.org/display?v=py9wbcy8n17 .

Для того, щоб створити схоже завдання спочатку зареєструйтеся . Потім виконайте наступні дії:

  • Нажміть в меню «Створення вправи»;
  • Виберіть «Вікторина 1 відповідь», в новому вікні натисніть «Створити нову вправу»;
  • У вікні «Назва вправи» набираємо тему тестів, при потребі  описуємо  завдання в наступному вікні (Наприклад, «Оберіть лише одну правильну відповідь», або ж «Правильних відповідей може бути декілька»);
  • У наступному пункті Introduction (optional) ми можемо обрати зображення, яке буде заставкою до тестів;
  • У пункті «Питання» ми натискаємо «А Текст» і в віконечку, що з’явилось вводимо питання і переходимо до вводу відповідей – це може бути текст,  зображення тощо (щоб завантажити зображення з комп’ютера, натисніть «Пошук зображення», потім  «перетягніть зображення сюди або клацніть для вибору», знайдіть зображення, натисніть відкрити, з’явиться повідомлення, що зображення завантажено, закрийте його. Переходьте далі до вводу інших відповідей. Збільшувати кількість відповідей Ви зможете, натиснувши «Додати варіант відповіді». Після правильної відповіді незабудьте у віконечку біля слова «Правильно» поставити відмітку.
  • Далі натискаємо «Додати питання», вводимо наступне питання та відповіді до нього і т.д.
  • Якщо метою ваших тестів була перевірка знань учнів біля «Оцінка в кінці» поставте відмітку;
  • У вікні «Зворотній зв'язок» можемо залишити текст або замінити своїм.
  • Натискаємо «Завершити редагування та переглянути вправу». Переглядаємо, якщо потрібно редагуємо, потім натискаємо «Зберегти вправу».

10) Під вправою з’являться посилання на вашу гру.

Крім тестів ви також можете переглянути запропоновані нижче  завдання та створити схожі:

  • «Знайди пару» (Коли ми натискаємо «Додати ще один елемент» , з’являється нова пара. Для того, щоб завдання було більш цікавим додайте зайві елементи. Для того, щоб швидше учні виконали завдання, поставте відмітку біля «Складені пари зникають»)

http://LearningApps.org/3398445

  • «Числова пряма» (у рядку «значення» вводиться рік, у рядку елемент, вводимо текст чи зображення, у віконечку підказка можна вводити, наприклад, прізвище вченого)

http://LearningApps.org/3398498

  • «Пазл» ( Назвіть вправу, при потребі опишіть (наприклад, «до кожного завдання обери 4 правильні відповіді», оберіть тло пазла.  Напроти «Група 1» можна ввести завдання чи картинку. До «Елементів» групи обрати можливі відповіді. Чим більше відповідей у кожній групі, тим більша кількість пазлів.)

http://LearningApps.org/3398562

Для участі у семінарі Ви повинні не тільки переглянути завдання, а й створити власне. Посилання на яке вставити у таблиці навпроти вашої школи.

 

Google Form

Методику використання Google Form в навчанні фізики наведено у статті за посиланням:

http://ps.stateuniversity.ks.ua/file/issue_71/part_1/36.pdf

 

Повідомити про помилкуПереглядів: 833  |  Коментарів: (0)
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Ми рекомендуємо Вам зареєструватися або зайти на сайт під своїм ім'ям.
Інформація
Коментувати статті на сайті можливе лише впродовж 10 днів з дня публікування.