Впровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес
Банк впровадження та використання педагогічних інновацій
у Добровеличківській ЗШ І-ІІІ ступенів №1
Назва і суть інноваційної технології, автор- розробннк |
Колектив або особа, які апробують (адаптують, впроваджують дану технологію) |
Прогнозовані результати |
Друкована продукція з досвіду впровадження даної інноваційної педагогічної технології |
Особистісно орієнтована освіта дітей 6-10 років. Програма «Крок за кроком» Авт. Всеукраїнський фонд «Крок за кроком» та Міжнародний центр для дітей (Вашингтон, США) Суть технології: альтернативна освітня модель демократичного спрямування. Ключові ідеї: індивідуальний підхід до навчання й виховання дітей; розвиток нового типу стосунків між школою та сім’єю на основі партнерства; інтерактивна взаємодія із суб’єктами виховання; розвиток усіх психологічних процесів через створення розвивального середовища. |
Врадій Т А., вчитель початкових класів
|
Розвинути соціальні, емоційні навички дітей молодшого віку, які заохочують турботливу та толерантну поведінку дітей, їхніх учителів, директорів шкіл через проведення ранкових зустрічей. |
Врадій Т А. Батьківські збори. «Освітянське слово» |
Тренінг-спілкування як педагогічна технологія. Ю.Ємельянов Суть технології: навчання ефективному спілкуванню |
Ліщенко Л.А. - заступник директора з виховної роботи, Врадій Т.А., Малімон І.Л., вчителі початкових класів; Бондаренко Н.В., практичний психолог |
Формування та розвиток умінь, навичок і настанов ефективного спілкування. |
Кулик Т.В. В школу - за здоров’ям. Буклет з досвіду роботи. РМК. 2007 р. |
Начальна гра на уроці ураїнської літератури |
Константінова Н.Ф., вчитель української мови та літератури |
Розвиток читацьких та художніх здібностей дитини. Удосконалення літературних здібностей учнів |
Конспект уроку у 9 класі «Відомий та невідомий Т.Шевченко» |
Комбінована система навчання. М.Гузик Суть технології: гармонійне поєднання колективної, групової, індивідуальної роботи з різнорівневою диференціацією, що здійснюється за рахунок гнучкого моделювання навчального процесу у вигляді послідовного ланцюжка уроків семи типів. |
Врадій А.В., вчитель історії |
Виховання в учнів кращих якостей: уважності, дружелюбності, співпереживання, вироблення в учнів почуття рівності та власної гідності, що є наймогутнішим мотивом навчання. |
Досвід вивчається |
Технологія розвивального навчання. Л.В.Виготський, Д.Б.Ельконін, В.В.Давидов Суть технології: спеціально побудоване навчання для і формування здатності до саморозвитку, самопізнання та вміння навчатись |
Педагогічний колектив школи |
Формування особистості з гнучким розумом, розвиненими потребами до подальшого пізнання та самостійних дій, з певними навичками та творчими здібностями |
Глухова А.Г. Технологія розвивального навчання на уроках мови та літератури. Буклет з досвіду роботи. РМК. 2009 р. Розробки уроків, позакласних заходів з використанням технологій |
Превентивний проект «Школа проти СНІДу». Авт.: Т.В.Воронцова, Т.С.Пономаренко за сприяння Міжнародного Альянсу з ВІЛ/СНІДу , «Шкільна програма з профілактики вживання тютюну, алкоголю та наркотиків ХОУП» Суть: досягнення позитивних змін у складових поведінки учнів, які сприяють зменшенню ВІЛ- інфікування шляхом розвитку життєвих навичок. Сприяння становленню особистості, здатної вести самовідповідальне життя |
Ліщенко Л.А., заступник директора з виховної роботи Малімон І.Л., Врадій Т.А. – вчителі початкових класів |
Розвиток необхідних умінь і навичок, які зменшують схильність молоді до ризикованої поведінки; посилення мотивації на здоровий спосіб життя; оволодіння учнями інформацією з проблеми ВІЛ/СНІДу; формування відповідних ставлень до цієї проблеми і людей, які живуть з ВІЛ. |
Добірка розробок тренінгових занять для адвокації проекту Година спілкування «Вогонь служить людині?!», журнал «Шкільний світ» №12, 2011 рік. Розробка заняття-тренінгу курсу превентивного проекту «Шкільна програма з профілактики вживання тютюку, алкоголю та нароктиків ХОУП» у 2 клдасі на заявлену тему. Онлайн-журнал «Відкритий урок» |
Ігрові технології навчання. Суть: гра багатогранна, вона розвиває, виховує, розважає, соціалізує. Але одна з головних її задач - навчання |
Педагогічний колектив школи
|
Підвищення інтересу до вивчення предмету та навчання взагалі; відпрацювання тактики поведінки, дій виконання функцій; відпрацювання навичок конкретних специфічних операцій. Створення ситуації успіху |
Розробки уроків, позакласних заходів з використанням технологій. Врадій Т.А., вчитель початкових класів: матеріали для проведення з казко терапії «Казка в гості завітала»; Матеріал для проведення батьківських зборів на тему: «Виховання казкою». Відзначена знаком «Вибір редакції». Онлайн-журнал «Відкритий урок» |
Технологія особистісно орієнтованого навчання. Суть: освітній процес будується на навчальному діалозі учня і вчителя, який направлений на спільне конструювання програмної діяльності з урахуванням індивідуальної вибірковості учня до змісту, вигляду і форми навчального матеріалу, його мотивації, прагнення отримати знання самостійно, за власного ініціативою, в ситуаціях, не заданих вчителем. |
Педагогічний колектив школи |
Розвиток індивідуальних та пізнавальних здібностей кожної дитини; максимальне виявлення та використання суб’єктивного досвіду дитини; самопізнання та самореалізація особистості школяра. |
Розробки уроків, позакласних заходів.
|
Технологія розвитку критичного мислення. Авт.: колектив науковців Бостонського центру розвитку етики і виховання Суть: критичне мислення - це здатність людини виділити проблему, яку необхідно розв’язати, самостійно знайти, обробити і проаналізувати інформацію; логічно побудувати свої думки, навести аргументацію; бути відкритим до сприйняття думок інших і одночасно принциповим у відстоюванні своєї позиції. |
Педагогічний колектив школи |
Розвиток внутрішньої мотивації до цілеспрямованого навчання; формування пізнавальної активності учнів; розвиток критичного способу мислення. |
Розробки уроків та позакласних заходів. |
Технології інтерактивного навчання. Авт.: О.Пометун Суть: спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, яка має за мету створити комфорті умови навчання за рахунок активної взаємодії всіх учнів. Передбачає моделювання життєвих ситуацій. |
Педагогічний колектив школи |
Розширення пізнавальних можливостей учнів, зокрема у здобуванні, аналізі та застосуванні інформації з різних джерел, перенесення отриманих умінь, навичок, способів діяльності на різні предмети та позашкільне життя учнів. |
Розробки уроків та позакласних заходів. |
Проектна технологія. Авт.: С.Т.Шацький Суть: один із варіантів продуктивного навчання, метою якого є реальне використання, розвиток та збагачення власного досвіду учнів та їх уявлення про світ. Проектування вирішення практичних завдань |
Педагогічний колектив школи |
Формування умінь здобувати знання самостійно, розвиток умінь використовувати їх для розв’язання нових пізнавальних і практичних |
Розробки уроків, позакласних заходів. |
Інформаційно-комунікаційні технології навчання. Суть: підготовка учнів до взаємодії з соціальним середовищем, до самореалізації їх як особистостей через засвоєннякомплексу знань при формуванні компетенцій, пов’язаних з комп’ютерної грамотнотністю, навичками критичного мислення та співробітництва |
Личко О.В.- вчитель інформатики і математики, Малімон І.Л. – вчитель початкових класів, Павленко Т.В. – вчитель англійської мови, Аркан К.В. – вчитель фізики та математики, Колісніченко А.І. – вчитель хімії, Врадій А.В. – вчитель історії, правознавства та художньої культури |
Розвиток в учнів презентаційних навичок; критичного та системного мислення, навичок ефективного спілкування. Опанування комп’ютерними технологіями для вирішення конкретних завдань, дослідження проблем та викоанння проектів. Скорочення часу вироблення технічних навичок учнів
|
Виступ на Хмурівських читаннях, 2008, 2010 р. Матеріали з досвіду роботи на рівні навчального закладу |
Проблемне навчання. Авт.: Дж. Дьюї. Суть: створення ситуацій самостійної пошукової діяльності школярів |
Врадій А.В. – вчитель історії, правознавства та художньої культури Штукіна О.С. – вчитель математики |
Формування нових знань, умінь і навичок на основі (аналіз, порівняння, зіставлення) наявних знань та умінь |
Досвід вивчається |